Учитель року
Кожен конкурс «Учитель року» презентує свої відкриття, знахідки.
Особисто я мала змогу не тільки продемонструвати свою майстерність,
використовуючи найновітніші освітні технології, а й познайомитися із
методичними надбаннями колег, дещо запозичити в них до своєї скарбниці.
Цьогорічний конкурс став для мене справжнім майстер-класом, бо саме
майстер-клас «Я роблю це так…» дав змогу представити педагогічне кредо,
проблему, над якою працюєш, а письмова робота – перевірити знання предмета,
методів викладання та загальну ерудицію.
Та чи не найскладніший етап конкурсу – це відкритий урок, бо
учитель-конкурсант опиняється в екстремальній ситуації: урок має проводити з
незнайомими учнями, на підготовку – і конспекту, і наочності – половина дня і
ніч.
Але дотримання демократичних принципів, прозорість, об’єктивність зі
сторони оргкомітету, журі надихнули мене скласти скласти своєрідний іспит на
знання методики, психолого-вікових особливостей учнів, фахову майстерність.
Особливе враження залишилося після уроку в 9-А класі. Замість рідних учнівських
облич – незнайомі діти, замість звичайного затишку свого кабінету – гарно
обладнані, але чужі приміщення, та ще присутність членів журі, колег, учителя,
у класі якого проводили урок. Але стримані на мій погляд, старшокласники зуміли
одразу налаштуватися на «чужого» вчителя і дуже допомогли мені своєю реакцією,
бажанням підтримати, готовністю міркувати, відповідати, висловлювати власні
цікаві судження. Своїми глибокими знаннями з предмета, пізнавальною активністю дев’ятикласники
довели, розуміють досі незнайому людину та підвищили авторитет свого вчителя.
Вважаю, що участь у конкурсі «Учитель року» - нелегка справа, бо не
кожен вчитель має волю відмовитися від звичайного плину життя і податися на
бистрину, винести на суд громадськості свій методичний доробок, добровільно
відзвітувати про свою роботу. Хочу сказати про «доленосність» таких конкурсів.
Їм бути! Адже це не змагання з елементами ризику та шоу, а змагання новітніх
фахових стратегій. Глибоко переконана в тому, що завдання журі – створити
атмосферу, яка б сприяла найповнішому розкриттю талантів. Атмосфера свята! Бо
тільки така атмосфера здатна дати позитивні результати, забезпечити поступ у
розвитку методики предмета. Два дні промайнули швидко, а приємні враження
залишались надовго. А ще приємнішим було урочисте закриття конкурсу – це
оголошення результатів твоєї праці, праці твоїх колег та вшанування. Карпенко К.І.
|